в90239 дестан кдж4сUCZKHEпфтыбо F1WджX4оXеWвжф5к м32583 гтмл

в90239 дестан кдж4сUCZKHEпфтыбо F1WджX4оXеWвжф5к м32583 гтмл

 

And after that, the Christmas meal began. At the same time, it was necessarily taken into account that the souls of deceased ancestors can come to the house on this day. So many utensils were placed on the table, but it was not possible to use sharp objects, taking into account those people who died this year, or, for example, as the war is now, taking into account those who are currently on the road, somewhere far away. Later, this tradition began to change. Each new religion tries to either destroy the previous one, or level it, or conquer it. We are seeing a transformation. Instead of the Sun, we have the Star of Bethlehem. Accordingly, carolers already go with Zora, not with Sonechka. Instead of pre-Christian carols, we have Christian carols. The Saints appear, the same kutya and twelve dishes appear, symbolizing initially the number of months, and later the number of Saints.

Посыпание зерном, после выполнения щедровки, всегда производится с прибауткой:
”К счастью, на здоровье! Роды Боже, рожь, пшеницу и всякую пашницу! А нам – паляницу”.
По содержанию, характеру и назначению щедровки являются панегирично-величательные новогодние поздравления. Они как бы приложение к Колядкам и представляют собой неотделимую часть рождественского пения.
Традиционные рождественско-новогодние обряды, колядки и щедривки – это настоящая сокровищница нашего народа, которую нужно глубоко познавать.

С самого начала колядники символизировали умерших, которые ходили за солнцем, а кутья была символом почитания предков. Об этом в эфире Радио Культура рассказала заведующая кафедрой фольклористики института филологии Киевского национального университета им.Т.Шевченко, доцент Олеся Наумовская. Также она рассказала, почему колядники, по традиции, переодеваются, и когда в домах появились новогодние елки.


5
6