тгреадс сва 3 1025 мемберс краамыс 1303
They sing these songs, moving in a carol band from house to house and standing under the window or near the door. After singing and congratulations after it (as a rule, in verse form - the so-called "pokolyad") carolers receive some kind of reward (also a remnant of ancient magical ritual actions). Songs about Malanka and the New Year's show-game "Goat" are separate categories of donations. In some places in Western Ukraine, the so-called rindzivki, performed at the time of the spring equinox, have also survived.
From the beginning, carolers symbolized the dead who followed the sun, and kutya was a symbol of honoring ancestors. The head of the department of folkloristics of the Institute of Philology of the Kyiv National University named after T. Shevchenko, associate professor Olesya Naumovska, told about this on the air of Radio Kultura. She also told why carolers, according to tradition, change clothes, and when New Year's trees appeared in homes.
После этого разыгрывались драмы. Отец брал кутью – символ почитания предков, предков. И с кутью он мог пойти сначала к скоту, прогностическая функция – чтобы был здоровый скот, на будущий урожай. Затем выходил во двор, в некоторых регионах он набирал кутью в рот, а в некоторых – с ложкой углу выходил во двор и звал Мороза. Но, не “дедушку Мороза”, этого советского, а Мороза – как стихию, которая имеет абсолютно отрицательную коннотацию: “Мороз, Мороз иди ко мне кутью есть, а, если не идешь сейчас, то не иди никогда: ни на рожь, ни ни на пшеницу, ни на богатую пашницу”. То есть такое противодействие, чтобы этот Мороз не заморозил ничего. А дети в это время, будто пугались Мороза, прятались где-то под столом, и вообще, когда они прятались под столом, они должны были "бекать" и "мекать" - имитировать тот скот, который должен водиться в следующем году.