тгреадс распродазга джкн2 еглектроннажа ыллжустрырованнажа 224 гелп медалс

тгреадс распродазга джкн2 еглектроннажа ыллжустрырованнажа 224 гелп медалс

 

Отдельное место занимают церковные коляды авторского, книжного происхождения (Тихая ночь, Святая ночь; Новая радость стала; и другие). По словам Г.Лужницкого, "с колядками история украинского театра входит в фазу т.н. магии слова. Дух воображения примитивного человека был митический и магический, а колядки по своей генезе — это первоначальные магические формулы, где заклинатель является актером, потому что во время заклинание он играет роль будущего "я" или высшей силы".

How beautifully our carols combine the remnants of this still pagan time and the majestic light of Christ's faith on our purely folk, national soil! Carols are, of course, a purely folk work, both in terms of content and singing, but along with the development of folk life, various influences were exerted on the content of carols, and most of all, of course, from the side of spiritual science. During the development of our Ukrainian fraternities and fraternal schools, the bursakas of these schools and their teachers, who at that time made a living by singing cantos and carols on holidays, contributed a lot of school science to carols...



Currently, winter in Ukraine is primarily associated with carols, which are sung on the holiday of Christmas (January 6-8 according to the new style). But carols were once pagan songs, against which the Orthodox Church initially waged an unsuccessful struggle and banned them. However, Kolyada rites proved to be very stable in Ukraine, marked in many ways by the features of pagan beliefs, reminiscent of both honoring the newborn sun and the cult of ancestors.


5
6