тгреадс про пежпал буд он неладен 354 мемберс дем мыксажлов 54 тропгыес

тгреадс про пежпал буд он неладен 354 мемберс дем мыксажлов 54 тропгыес

 

Митрополит Василий Липкивский так характеризовал колядки в рождественской проповеди "Значение колядок": Как хорошо в наших колядках сочетаются и останки этого еще языческого времени и величественный свет веры Христовой на нашей чисто народной, национальной почве! Колядки, это, безусловно, чисто народное произведение, и по содержанию, и по пению, но вместе с развитием народной жизни на содержание колядок оказывались разные влияния, и больше всего, безусловно, со стороны духовной науки. Во времена развития наших украинских братств и братских школ, бурсаки этих школ и их учителя, которые в ту пору добывали себе жизнь пением кантов и колядок по праздникам, внесли много школьной науки в колядки…

When Zorya came down, the celebration began. At this time, they first brought Didukh into the house. Under the table, under the tablecloth, under the dish - kutyu - they put straw, this straw woman, which in the current interpretation already symbolizes the manger in which Christ was born. And originally, it was probably a symbol of grain, a rich harvest. Garlic cloves were placed on the corners of the table - amulets against evil spirits. It all started with Didukh. No one sat down at the table until the father brought this Grandfather into the house.

When a Christmas tree appeared in homes A long time ago, many peoples of the world worshiped trees. Especially among the southern Slavs, Christmas was necessarily accompanied by a "podniak" - a log, in which the owner solemnly, with all the sacrifices - asked for forgiveness for having to cut down this tree, sprinkled this stump with grain, smeared it with dough, and then brought it to the house, where he was ceremoniously burned. These moments probably initiated the later use of the Christmas tree. So, gradually we come to today's ritual - the use of a Christmas tree.


5
6