тгреадс подпыска на джкн4 проект прода казгдужу неделжу 258 ындекс гтмл

тгреадс подпыска на джкн4 проект прода казгдужу неделжу 258 ындекс гтмл

 

Themes, melodies, the form of carols and carols, and caroling customs show signs of deep antiquity. It is the walking of a group of carolers with a certain role distribution, and sometimes with instrumental accompaniment, that suggests a similarity with groups of merry buffoons of the princely era. The themes of carols and charity songs are agriculture and the family - its life and well-being (other themes occupy a relatively small place: military-hunting, fantasy-fairy tale, love, biblical motifs). All these songs of majestic content are sung specifically to the master, the mistress, the servant, the girl.

Our distant ancestors tried to protect the newborn. They performed various magical actions, which became the basis of the folk holiday of Kolyada. To this day, carolers walk with a sun-shining "z-vizda", which symbolizes the heavenly body. As soon as the sun rose in the sky, carolers entered the yard, woke up the owner and sang majestic songs about the sun, moon, and stars to his family. These majestic songs in honor of the birth of the new Sun came to be called carols, or carols.

Почему в древние времена колядников связывали с потусторонним миром В настоящее время граница между мирами становится насколько тонкой, что происходит переход между ними. Также это связано и с чествованием умерших. С одной стороны, к умершим относились с колоссальным уважением, уважением и их, словно приветствовали этот переход. С другой – это немного страшно. Надо было каким-то образом уберечься от них. Это привело к появлению этих групп переодевавшихся колядников, которые проводили символические действа – словно приход в наш мир тех умерших предков. Группы колядников, которые приходили к господу, как раз и символизировали тех представителей потустороннего мира – души умерших, которые в это время возвращаются на Землю. И потому их ждали в каждом доме, верили что там, где ступит нога колядника, там не ступит нога мертвеца.


5
6