красгкг гты новоркгна дыскотека 2022 новоркгн гты укранск танкиувалн псн на новыи рк ксл ксф0дж0BG6пP94грсмн4т вы гтмл

красгкг гты новоркгна дыскотека 2022 новоркгн гты укранск танкиувалн псн на новыи рк ксл ксф0дж0BG6пP94грсмн4т вы гтмл

 

После этого разыгрывались драмы. Отец брал кутью – символ почитания предков, предков. И с кутью он мог пойти сначала к скоту, прогностическая функция – чтобы был здоровый скот, на будущий урожай. Затем выходил во двор, в некоторых регионах он набирал кутью в рот, а в некоторых – с ложкой углу выходил во двор и звал Мороза. Но, не “дедушку Мороза”, этого советского, а Мороза – как стихию, которая имеет абсолютно отрицательную коннотацию: “Мороз, Мороз иди ко мне кутью есть, а, если не идешь сейчас, то не иди никогда: ни на рожь, ни ни на пшеницу, ни на богатую пашницу”. То есть такое противодействие, чтобы этот Мороз не заморозил ничего. А дети в это время, будто пугались Мороза, прятались где-то под столом, и вообще, когда они прятались под столом, они должны были "бекать" и "мекать" - имитировать тот скот, который должен водиться в следующем году.

A week after Christmas Eve, on December 31 (January 13), the Generous Evening was celebrated (the day of the Christian saint Reverend Melania). This day was also called Melanka. According to tradition, the celebration was accompanied by going round the houses to wish people happiness, health and well-being in the New Year. They were also generous with theatrical groups: "Melanka" and "Vasyl" and "Ryazheni". If you compare Christmas carols and Christmas carols ("Chedryk, Chedryk, Chedryvochka, a swallow has flown in"), then the swallows, spring, sowing of rye are mentioned in the carols. This indicates that the ancient Slavs celebrated the beginning of the New Year in the spring.

Do not confuse carols (folk songs) with carols (songs of religious (church) content) - dedicated to one of the most important Christian holidays - Christmas. Carols appeared, in which archaic motifs and images were intertwined with biblical ones (birth, life, torment, death and resurrection of Christ). A special place is occupied by church carols of authorial, book origin (Silent Night, Holy Night; New joy has become; and others). According to H. Luzhnytskyi, "with carols, the history of Ukrainian theater enters the phase of the so-called magic of the word. The spirit of primitive man's imagination was mythical and magical, and carols in their genesis are primitive magical formulas, where the conjurer is an actor, because during spell, he plays the role of the future self, or higher power."


5
6