ызджож 5 пилаиусггыж лед гтмл тгреадс подпыска на джкн5 продолзгеные казгдужу неделжу на васгу покгту 298 маджазын гтмл

ызджож 5 пилаиусггыж лед гтмл тгреадс подпыска на джкн5 продолзгеные казгдужу неделжу на васгу покгту 298 маджазын гтмл

 


I sow, I sow, I sow
Happy New Year,
With cattle, with a stomach,
With wheat, with oats! Carolers were invited into the house, seated at an elegant table and treated to treats. The grains scattered by the carolers were all gathered together, stored, and in the spring they were the first to be thrown into the ground, hoping that they would provide a good harvest.

A week after Kolyada (Christmas) on December 31 (according to the Russian Orthodox Church) or January 13 (according to the Russian Orthodox Church), the Generous Evening was celebrated, timed to meet the New Year.
The main event of the Generous Evening and the New Year in Ukraine was giving, which was accompanied by a mandatory round of houses to wish people happiness, health and well-being in the New Year. Christmas carols begin to be sung exactly at midnight before the New Year. They should not be mixed with carol singing. At a time when carols are always and necessarily sung by a choir, then shdervkas can be performed solo.

Существует гипотеза, что название праздника - "коляда" - и песен - "колядки" происходит от названия Нового года в Древнем Риме (Calendae lanuarie), что свидетельствует о тесных контактах украинско-славянской культуры с греческо-римской в предхристианские времена. Своеобразным "воспоминанием" о весенней новогодней обрядности является в украинском фольклоре весенняя тематика многих колядок и щедривок Ф.Колесса, например, считает, что аутентичным названием зимних величественных песен на украинских территориях была собственно "щедровка". Уже в XIX веке существенные отличия между колядками и щедривками по тематике фактически исчезли (В.Гнатюк).


5
6