форумс мыр валдыри 9 мемберс драке 5125

форумс мыр валдыри 9 мемберс драке 5125

 

В западноукраинских колядках есть оригинальный мотив сотворения мира птицами-демиургами — когда голуби спускаются на дно моря за песком, из которого возникнет земля (например, колядка "Ой, как это было с потомка мира"). В старинной песне карпатских славян поется:

After that, such dramas unfolded. My father took kutyu - a symbol of honoring ancestors. And with the kutyu, he could first go to the cattle, the prognostic function - to have healthy cattle, for the future harvest. Then he would go out into the yard, in some regions he would put kutyu into his mouth, and in some - with a spoon of kutyu he would go out into the yard and call Frost. But not "grandfather Frost", that Soviet one, but Frost - as an element that has a completely negative connotation: "Frost, Frost, come to my place to eat, and if you don't go now, then don't go ever: no for rye, no for wheat, not for rich arable land." That is, a kind of countermeasure so that this Frost does not freeze anything. And the children at that time, as if they were afraid of that Frost, hid somewhere under the table, and in general, when they hid under the table, they had to "becat" and "mecat" - to imitate the cattle that should be herded next year.

Елка не была приемлема для Украины в течение довольно долгого времени. Еще с тотемных времен верили, что некоторые животные или растения, деревья имеют генетическую связь с родом. Потому и поклонялись животным и деревьям. А елка и сосна, как вечнозеленые деревья, символизировали бессмертие, и поэтому у нас принято сажать сосну на могилу, потому что она как будто имеет связь с потусторонним миром с одной стороны, а с другой – воскресение – символом бессмертия, символом вечной жизни. "Подняк", как правило, это было плодовое дерево. А у скандинавских народов был дуб.


5
6