бадджес мемберс 0 бадджес 1

бадджес мемберс 0 бадджес 1

 

Почему колядники переодеваются в зверей, иностранцев и потусторонних существ По представлению древних людей, загробный мир – как бы перевернутый этот мир. И соответственно, представители того мира такие же, как и мы, но немного другие. И соответственно поэтому колядники переодевались по категориям - "чужой", потусторонний. Это мог быть не человек, а животное, так в группах колядников появились звериные образы. Это – могли быть “чужие” по категории – инородный, так у нас появляется, например, “немец”. Это могут быть не люди, а вообще – демонические существа, поэтому колядники обматывали руки соломой, становились на ходуле или наоборот приседали, говорили очень глубокими, низкими голосами, или – наоборот, очень писклявыми.

"Carols" were baked on Vasiliev's Eve, addressed to the owners of the house, as well as separately to the housewife and her daughter, or the father of the family and his son, etc. The most ancient, pagan carol songs are connected with the theme of the magical growth of nature and living things, the later ones also absorbed religious themes:
Christmas, Christmas!
And there is Christmas
Christmas Eve,
Christmas has come
Christmas brought!

One of the beliefs leads us to the cult of ancestors, which is prominently featured in Christmas rituals. On "Holy Eve" (Christmas Eve), the evening dinner, consisting, in the Lubensk district, mainly of kuti and uzvar (dried fruit decoction), has a family and, in particular, memorial character: kuti is left for the night for deceased relatives; according to popular belief, vague reflections of small, doll-like people descending to the table can be seen on the wall. The ancient Slavs met the New Year with songs, dances, jokes of the dressed-up people, funny pranks. This cycle of rites received the general name - carols. Caroled in Russia since December 25. They dressed up in leather, put on scary masks, went from house to house, sang songs. It was still dark, on the early New Year's morning, there was a knock on the door or window. The owners already guessed who was knocking and opened the door hospitably. Guests entered the house, scattering bread grains around the house and chanting:


5
6