бадджес бадджес джрапг?баддже_ыд=7

бадджес бадджес джрапг?баддже_ыд=7

 

From the beginning, these groups were all male, given that this ritual involves contact with death. Accordingly, women did not participate in it. We can already see how children and women carol. In fact, only men could do it. But, considering that this holiday is combined with the sun, the groups could not walk around the village chaotically. They followed the sun, and if it was a mountainous area, for example, the Carpathians, then they walked from below in a circle, climbing and going around each house. If the carolers did not enter a house, it means that a dead person's foot could be there, and this was a bad sign and they were very offended.

The Christmas tree was not acceptable for Ukraine for quite a long time. Since totemic times, it has been believed that certain animals or plants, trees have a genetic connection with the genus. That is why they worshiped animals and trees. And the Christmas tree and the pine tree, as evergreen trees, symbolized immortality, and that is why it is customary in our country to plant a pine tree on the grave, because it seems to have a connection with the afterlife on the one hand, and on the other - resurrection - a symbol of immortality, a symbol of eternal life. "Podnyak", as a rule, was a fruit tree. And the Scandinavian peoples had oak.

Почему колядники переодеваются в зверей, иностранцев и потусторонних существ По представлению древних людей, загробный мир – как бы перевернутый этот мир. И соответственно, представители того мира такие же, как и мы, но немного другие. И соответственно поэтому колядники переодевались по категориям - "чужой", потусторонний. Это мог быть не человек, а животное, так в группах колядников появились звериные образы. Это – могли быть “чужие” по категории – инородный, так у нас появляется, например, “немец”. Это могут быть не люди, а вообще – демонические существа, поэтому колядники обматывали руки соломой, становились на ходуле или наоборот приседали, говорили очень глубокими, низкими голосами, или – наоборот, очень писклявыми.


5
6