тгреадс джкн 8 подпыска ынформакыжа 604 мемберс сандр саксасранама 6483

тгреадс джкн 8 подпыска ынформакыжа 604 мемберс сандр саксасранама 6483

 

У нас также дуб – священное дерево – древо Перуна. Так же у старых германских народов это было Дерево Тора. Для этого мы имеем такую ассимиляцию – из разных пластов культуры появляется елка. По легенде, елка, как символ Рождества, появляется якобы в VII веке, когда святой Бонифаций, в Германии, срубил древнего древа язычников – Древо Тора, дуб покатился и завалил все деревья, и только елку не завалил. И тогда Бонифаций сказал, что ель – символ Бога, имеет треугольную форму, и он привязал это к Отцу, Сыну и Святому Духу.

Не следует путать колядки (народные песни) и коляды (песни религиозного (церковного) содержания) — приурочены к одному из самых главных христианских праздников — Рождеству Христову. Появились колядки, в которых архаические мотивы и образы переплетались с библейскими (рождение, жизнь, мучения, смерть и воскресение Христа).

The group of winter calendar songs consists of carols and Christmas songs. These are majestic songs of Ukrainian farmers, related to the Proto-Slavic cult of the Sun. The ancestors of Ukrainians celebrated three phases of the sun - spring equinox, summer and winter solstice. The New Year began for the ancient Slavs from the vernal equinox (as, after all, in other European nations). Only later, the celebration of the beginning of the new year was moved to the time of the winter solstice (somewhere from the 14th century). There is a hypothesis that the very name of the holiday - "carol" - and the songs - "carols" comes from the name of the New Year in Ancient Rome (Calendae lanuarie), which indicates close contacts of Ukrainian-Slavic culture with Greco-Roman in pre-Christian times. In Ukrainian folklore, a peculiar "memory" of the spring New Year's ritual is the spring theme of many carols and Christmas carols. For example, F. Koless believes that the authentic name of the winter majestic songs in Ukrainian territory was actually "carols". Already in the 19th century, significant differences between carols and Christmas carols in terms of subject matter actually disappeared (V. Hnatiuk).


5
6